3.Sayı

Palme Yayınevi Röportaj

Palme Yayınevi, 1984’ten beri; geniş ders kitapları arşivi ve Türkçeye çevirip literatüre kazandırdığı 500 akademik eserle, öğretmen ve öğrencinin yanında olmayı misyon edinen bir yayınevi. Okul öncesi eğitimden, akademik kitaplara kadar “Hep Yanında” sloganını, kimlik olarak benimseyen Palme Yayınevi, bu felsefesini kurumsal eğitimde de sürdürüyor.

Formal eğitimin öneminin yanında; özellikle pandemi döneminde tanıştığımız “evde eğitim” ve “hibrit eğitim” kavramları ile eğitimde dijitalleşmenin, zaman ve mekândan bağımsız “her koşulda eğitimin”önemini biz kez daha anlamış olduk.

Yönetim Kurulu Başkanı, İlhan Budak: “Gelişen dünyanın eğitim üzerindeki etkilerini de yakından gözlemliyoruz. Yine dünyayla birlikte değişen eğitim sistemlerini yakalamanın öneminin de farkındayız” sözleri ile değişimi ve dönüşümü takip etmenin öneminin altını çiziyor.

Eğitimde dijital dönüşümün hedefi, öğrencileri, dijitalleşme sürecinde sisteme dâhil edebilmektir. Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödülleri, Yılın İnovatif Eğitim Yayıncılığı Markası Ödülü’nü almaya hak kazanan Palme Yayınevi, öğrenmenin ve öğretmenin gücünden ilham alınarak hazırlanan eğitim setlerini, kurumlara sunulan asistan program uygulaması ile destekleyerek, dijital çağın gereksinimlerine cevap veriyor.

Palme Yayınevi, Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Emrah Pamukcu ile Kurumsal Başarı Seti’nin; eğitimde sürekliliğin sağlanması, öğrenme ve öğrenmeyi değerlendirme aşamalarına katkılarını konuşacağız.

Merhabalar, sizi biraz tanıyabilir miyiz?

Merhaba, ben Palme Yayınevi Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Emrah Pamukcu.

1989 yılı Ankara doğumluyum. Bilkent Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler bölümünü okuduktan sonra, satış ve pazarlamaya olan ilgim ve merakım, kitap sevgisi ile birleşince 2010 yılında profesyonel çalışma hayatına Palme Yayınevi’nde başladım.

Palme Yayınevi, akademik ve okula yardımcı kaynaklar konusunda, sektöründe önemli bir konumda yer almakta. Kurumsal yayın fikri nasıl oluştu?

Palme Yayınevi olarak sektörde, akademik kitaplar ve yardımcı kaynakların çeşitliliği bakımından

Türkiye’de ilk ve tek yayıneviyiz.

Yardımcı kaynaklarımızın, piyasada hem öğretmenler hem de öğrenciler tarafından çok sevilmesi ve ilgi görmesi, bizi “Kurumsal Yayın” hazırlamaya teşvik etti. Öğretmenlerimiz, kaynaklarımızı sınıfta ders işlemek için kullanmak istiyor; öğrenciler ise önceden yayınlarımızı almış ve çözmüş oluyordu. Bu nedenle,sadece öğretmenlerimizin derste işleyebileceği bir yayın hazırlamak istedik. Profesyonel yazar kadromuzla bunu çok kısa sürede gerçekleştirerek “Kurumsal Başarı Seti” hazırladık.

Tabi bu fikri “asistan program” ismini verdiğiniz uygulama ile birlikte gerçekleştirdiniz.

Palme Yayınevi, uluslararası birçok kitap ve eğitim teknolojileri fuarlarına katılıp, sektöre yenilikçi eğitim modelleri getirme konusunda hep öncü olmuştur. Pandemi döneminde eğitim teknolojilerinin ne kadar gerekli olduğunu hepimiz görmüş olduk.

Nedir bu asistan program, biraz anlatabilir misiniz?

Asistan program, öğretmenin uzaktan eğitim yapabilmesine imkân sağlayan, hibrit eğitimi destekleyen, örgün öğretimde ise; öğretmenin, öğrencilerini sistematik bir biçimde gelişimini takip edip, öğrenciye özel gelişim programı yapabildiği bir platformdur. Ayrıca, veliler de çocuklarının sınav sonuçlarını, gelişimini ve ödev yapma alışkanlıklarını bu sistem üzerinden takip edebilirler.

Erişim nasıl sağlanıyor, web sitesi dışında başka alternatifler var mıdır?

Web sitesine ek olarak, Android ve İos işletim sistemlerine uyumlu mobil uygulamalarımız mevcuttur. Eğitimde dijitalleşme söz konusu olduğunda, ihtiyaçlar doğrultusunda aklımıza birçok farklı talep ve fikir geliyor.

Tüm bu taleplerin analizinde nelere dikkat ediliyor?

Biz, piyasadan gelen talepleri iyi analiz edip; geliştirdiğimiz yazılımlarımızda, sistemi kolayca uygulanabilir hale getiriyoruz. Bu analizlerde, insanların kullanıcı dostu olan, basit arayüzlü ve sade programları istediklerini görüyoruz. Bu gelen taleplere, kısa sürede akılcı çözümlerle yaklaştığımız için Palme Yayınevi Türkiye İnovasyon ve Başarı Ödüllerinde ‘Yılın İnovatif Eğitim Yayıncılığı Markası’ ödülünü de almış oldu.

Kullanıcılar için kullandıkları sistem kadar, geri hizmet desteği de öncelikli geliyor. Bu desteği nasıl sağlıyorsunuz?

Geri hizmet desteği bizim en çok önem verdiğimiz hususlardan bir tanesi. Yarım asra yakındır eğitim yayıncılığı noktasında hizmet veren Palme Yayınevi, zirveye emin adımlarla tırmandı. Zirvede kalmanın, zirveye tırmanmaktan daha zor olduğunu biliyoruz. Kurumsal anlamda satış desteği ve hizmeti veren 25 saha temsilcisi, dijital sistemlerde satış sonrası teknik destek veren 5 yazılımcı ve 1 dijital pazarlama temsilcisi ve yaklaşık 350’ye yakın bayii desteği ile bu organizasyonu yürütmeye devam ediyoruz.

Öğrenciden öğretmene, velilerden kurumlara kadar herkesin bize ulaşmasını çok kolay hale getirip, hızlı çözümler üretmeyi öncelik haline getirmiş bir firmayız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu